środa, 29 czerwca 2016

Amadyny wspaniałe - martwe pisklęta

Amadyny wspaniałe miały 6 jajek i w sobotę wykluły się młode. W niedzielę udało mi się podejrzeć, że jest ich 6. Dzisiaj do południa znalazłem jedno pisklę martwe na spodzie klatki. Przed chwilą zajrzałem do pokoju i zobaczyłem następnego martwego pisklaka na dnie. Czemu tak się dzieje i czy coś z tym robić czy cierpliwie czekać na rozwój wydarzeń?

Pytanie zasadnicze. Czy rodzice wyrzucają martwe pisklaki czy żywe? Wyrzucanie martwych, jest jak najbardziej naturalne. Rodzice po prostu sprzątają gniazdo.Wtedy należałoby się zastanowić, dlaczego młode padają. Jeżeli natomiast rodzice wyrzucają żywe, zdrowe młode, to najczęściej jest to spowodowane poczuciem zagrożenia. Niektóre osobniki nie tolerują zaglądania do gniazda i żadnych zmian w jego pobliżu.

Nie udało mi się zaobserwować czy były żywe czy martwe. Jak je znajdowałem były już martwe. Na szczęście pozostałe młode siedzą i piszczą z budki, więc powinno już być ok.

Które to lęgi? 

Tej pary tak i w ogóle pierwsze udane lęgi amadyn w mojej "karierze".

Nie ma znaczenia ktory to leg w pierwszym moze byc dobrze a w nastepnym samiec będzied wywalał mlode, dlaczego ? nikt nie wie, u mnie trwalo to 5 dni, kilka razy dziennie wkładałam pisklaki do budki, potem był przykładym ojcem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz